Neem vrijblijvend contact met ons op: +31 (0) 24 645 00 66

Communicatie en automatisering

Communicatie en automatisering

In onze voorgaande artikelen hebben we er al vaker over gesproken, maar communicatie is een zeer belangrijk onderdeel! Ook bij automatisering zien we het op dit onderdeel nog regelmatig mis gaan. Vooral door het doen van aannames, deze zijn gevaarlijk en toch worden ze oh zo vaak gedaan!

Voorbereiding automatisering

Bij automatisering is bijsturen tijdens een actie moeilijker, het is daarom des te belangrijker dat de voorbereidingen goed zijn. Communicatie is als de olie voor de voor de machine. Communicatie is niet alleen het verzenden van informatie, maar ook het ontvangen van informatie. Het is dus ook belangrijk dat er wordt gecontroleerd of de informatie wordt ontvangen zonder enige vorm van ruis. Pas dan kun je het aantal fouten tot 0 reduceren.

Aannames bij communicatie

We zeiden het al aan het begin van dit artikel: “Aannames zijn dodelijk voor ieder proces”. Check, check en dubbelcheck vooraf aan het proces is belangrijk, zodat het niet meer nodig is wanneer de processen eenmaal goed geautomatiseerd lopen.

Innovatie en optimaliseren

De volgende stap is vervolgens innovatie  en optimaliseren. In communicatie zien we dat dit veel beter gaat.Het schrijven van een brief en deze op de post doen en 6 weken wachten op antwoord is niet meer van deze tijd. De snelheid waarmee we mailen, bellen en WhatsAppen is enkele secondes. De kans op miscommunicatie is ook groter naar maten het aantal berichten groeit. Dit is een aandachtspunt voor ons alle.

De snelheid van informatie

We zien het in de berichten van het nieuws snelheid is belangrijker dan de inhoud. Hier ontstaan dan ook de verkeerde berichtgeving. We zeggen het nog maar eens! “Aannames zijn dodelijk!” Goed onderzoek en testen is daarom zo belangrijk en dit heeft tijd nodig. Deze tijd kun je optimaliseren door goed te communiceren.