Neem vrijblijvend contact met ons op: +31 (0) 24 645 00 66

De basis voor een geslaagde certificering in de lastechniek is kennis en kunde

De basis voor een geslaagde certificering in de lastechniek is kennis en kunde

Iedere dag zijn we bezig met het delen van kennis via sociaal media privé maar ook zakelijk met onze netwerken. Hoe krijgen we de kennis op de juiste plek? Alle mogelijke vormen van kennisoverdracht worden er georganiseerd. Opleiden en scholen van onderhoudsmensen en lassers via workshops, toolboxen en lastoortsen EHBO. De laatste tijd hebben steeds meer bedrijven een beroep gedaan op onze toolboxmetings, workshops en lastoortsen EHBO.

“Wie denkt dat kennis duur is, vergist zich in de kosten van onwetendheid”
Bron: omdenken

Lastechnische kennis delen

Wat houden deze toolboxmetings, workshops en EHBO in? En waarom zien we deze toename? Bedrijven zijn zich er steeds meer van bewust dat goed gereedschap de beste investering is, mits het goed gebruikt wordt. En dat laatste klinkt vanzelfsprekend, maar als je het onze technische dienst vraagt blijkt dit toch niet altijd vanzelfsprekend te zijn.

Lasapparatuur en gebruiksaanwijzingen

Gebruiksaanwijzingen kun je vinden in honderd verschillende talen, hierin staat echter meer beschreven wat je er niet mee mag doen. Dit is het gevolg van de aangepaste aansprakelijkheid waarbij producenten proberen alles uit te sluiten. Zet geen kat in de magnetron enz, er wordt van uit gegaan dat je zelf wel weet wat je wel kunt doen. Een nieuwe mobiele telefoon werkt vanzelf daar heb je geen gebruiksaanwijzing bij nodig. Je kunt er op verschillende manieren mee communiceren: Bellen, mailen, SMS, Facetime enz. Maar het is wel makkelijk dat diegene waarmee je wil communiceren dezelfde taal spreekt en niet zit te trommelen of rooksignalen aan het versturen is.

Bij lassen is dit ook zo. Je moet weten wat de doet en weten wat de ander wil. Dit om de kosten voor lassen, machineonderhoud en reparatie te beperken. Naast het goede gereedschap is het ook belangrijk dat de mensen die hiermee werken weten wat ze moeten doen en wat ze moeten laten om het gereedschap zo goed mogelijk te laten functioneren. Door middel van kennisoverdracht zorgen we voor goed geïnstrueerde en gemotiveerde medewerkers. Met deze vorm van kennis delen zien wij dat bedrijven binnen enkele jaren stijgen op het gebied van kwalitatieve laswerkzaamheden. Dit zijn ook de bedrijven die doorgroeien waar andere stil blijven staan.

Betere samenwerking

Ook de teamspirit binnen deze bedrijven wordt versterkt waardoor men onderling ook meer kennis deelt en het laswerk geen ondergeschoven klus meer is. Er is nog veel te onderzoeken en veel kennis te delen. Wij willen graag weten hoe u onderzoekt en kennis deelt zodat anderen hier ook weer van kunnen leren.

Laat het ons weten of stel jouw vragen!