Neem vrijblijvend contact met ons op: +31 (0) 24 645 00 66

Service in de lastechniek

Service in de lastechniek is een veel besproken onderwerp maar ook een heel moeilijk onderdeel, want wat is service? We zeggen vaak slechte lasapparaten worden er niet meer gemaakt, maar de service maakt het verschil.

Wat is service in de lastechniek

Deze vraag zullen we eerst moeten beantwoorden voordat we kunnen beoordelen wat de beste service is. Het is heel lastig te bepalen wat de “beste service” is als je niet weet op welk onderdeel er beoordeeld wordt. Voor sommige is het leveren van een product geen service maar de gewoonste zaak van de wereld. Terwijl een ander de levering van een product ervaart als excellente service. Terug naar de vraag: Wat is service?

Wanneer we Google gebruiken bij deze vraag, dan komen we de volgende omschrijving tegen:

Service – Wat is de definitie en betekenis?

“Service is een andere benaming voor dienstverlening. Het woord is van toepassing op commerciële instellingen die hun klanten tevreden willen stellen. Dit kan door hen (in ruil voor geld) een goed aan te bieden waar zij om vragen, maar omvat ook het oplossen van problemen of het opnemen van klachten. Het begrip service houdt nauw verband met de economische tertiaire sector, ook bekend als de dienstverlenende sector. Instanties die hiertoe behoren worden betaald door het aanbieden van een dienst. Supermarkten en andere winkels, kappers, advocaten, adviesbureaus en horeca zijn voorbeelden van dergelijke instanties. Het woord service op zich wordt vaak gebruikt om de kwaliteit van de dienstverlening te beoordelen. Wanneer bijvoorbeeld klachten op goede wijze worden afgehandeld of problemen binnen korte tijd worden opgelost, spreekt men van een goede service. Service draagt daardoor in zekere mate bij aan de omzet van een bepaalde instantie: tevreden klanten leiden immers tot meer inkomsten.” Bron Ensie.nl

Nu we dit weten kunnen we verder met de vraag wat dan de beste service is voor ons in de lastechniek. Goede service is wanneer we voldoen aan het verwachtingspatroon. Wij hebben gemerkt dat klanten je beoordelen met de beste service als je dit verwachting patroon overtreft. Daar ligt voor ons ook de uitdaging. Reële doelen stellen met onze klanten en dan proberen deze te overtreffen.

Zo ontstaat een winwin situatie waar iedereen blij van wordt. Wij zij pas blij als u een tevreden gevoel heeft! Zo staan wij klaar met onze jarenlange kennis, denken wij graag mee en doen we net dat stapje extra!